Sådan får du en nem flytning

0

Skal du flytte inden længe, og er du ved at være lidt stresset over de mange ting, der skal gøres? Med hjælp fra professionelle og lidt planlægning kan det gå super nemt.

Organisering gør flytningen stressfri

Når du skal flytte, er det en god idé at lægge en plan for, hvordan det skal foregå. Med hjælp fra dygtige flyttemænd kan du gøre flytningen super nem. Din flytning skal gerne bestilles i god tid. Du kan vælge den fuldt servicerede løsning, hvor flyttemændene pakker ned og pakker ud for jer. De fleste vælger dog løsningen, hvor de selv pakker ned og pakker ud og lader flyttemændene flytte møbler og kasser. Skal du flytte fra eller til Jylland, i nærheden af Aarhus er ML-flyt et erfarent og professionelt flyttefirma.

Når du skal flytte, skal du tjekke op på, om du må have flyttebiler til at stå på gaden foran din lejlighed eller dit hus – både det gamle og det nye. Nogle gange skal man søge en parkeringstilladelse mindst 10 dage i forvejen.

Begynd at sortere og pakke nogle af de ting, I ikke bruger så ofte, ned i god tid. Det er en rigtig god idé at pakke tingene ned i kasser, så de bliver fordelt efter de rum, hvor du skal pakke dem ud på dit nye sted. Hvis du får hjælp af et flyttefirma eller venner og familie, er det særligt en god idé. Sørg for at have gode stærke flyttekasser, bobleplast, tape og mærkater klar til nedpakningen, så det går så gnidningsfrit som muligt.

Efter flytningen

Efter I er kommet på plads i det nye hjem, er der også massere af praktisk ting, der skal ordnes. Det er primært papir-relateret arbejde, og meget af det kan ordnes på computeren med NemID.

  • I skal melde flytningen på borger.dk.
  • Flytter I ind i en lejet bolig, kan I søge boligstøtte. Dette skal gøres indenfor en måned.
  • Adresseskiftet skal meldes til alle steder, hvor du har abonnementer, Post Nord og andre steder der har din adresse.
  • I skal skifte til en læge, der er mindre en 15 kilometer fra jeres bopæl.
  • I skal sikre jer, at jeres indboforsikring passer til jeres nye bolig.

Hjælp dig selv ved at lave nogle to-do lister til de forskellige faser, så flytningen bliver mere overskuelig. Tænk over hvor mange dage du skal bruge på nedpakning, flytning og udpakning, og regn så gerne et par ekstra dage oveni.

Share.

Leave A Reply