Firmaer taber formuer på dårlige flytninger

0

Vi beklager forsinkelsen, og vi håber at have din bestilling klar snarest muligt. Altså lige så snart vi kan finde den i vores irriterende flytterod. Sådan kunne det ærlige svar lyde til mange kunder i firmaer, som står i eller lige har været gennem en flytning. Mange erhvervsflytninger ender nemlig med at gå gruelig galt og resulterer i flere store og dyre forsinkelser. Forsinkelser, som kunne havde været undgået ved bedre planlægning og ved tidligt i processen at indgå klare forpligtende aftaler med et professionelt flyttefirma, som har specialiseret sig i lige præcis erhvervsflytning og som kender dit nærområde omkring København, Gentofte og Rødovre.

Gennemgå din plan med ledelsen

Står du pludselig med ansvaret for dit firmas flytning til et nyt og bedre domicil, handler det først og fremmest om at få udarbejdet en klar plan, med en tidslinje for hvert trin i flytteprocessen. Husk at få skrevet alle tænkelige og utænkelige, forudsigelige og uforudsigelige, elementer ind i planen og sørg for at diskutere den grundigt med både topledelsen, de ledende medarbejdere og flyttefirmaet for at sikre dig at den er både dækkende og realistisk. At du er fuldstændig klar på, hvad der skal flyttes præcis hvorhen og hvornår og hvem der skal stå for præcis hvad og hvornår.

Start så tidligt som muligt

Er der tale om et lille kontor har du brug for mindst tre måneders forberedelsestid. Er det et mellemstort eller storkontor bør man begynde den detaljerede planlægning mellem seks og otte måneder før, alt efter hvor godt styr man har på kontorets møbler og andet inventar og på placeringen af dette i de nye lokaler. Man bør i det hele taget starte så tidligt som muligt, for på den måde at minimere risikoen for, at man overser vigtige dele af processen.

Få godkendt de nye placeringer

Når man har fået overblikket over hvad og hvis arbejdspladser, der skal flyttes, handler det om at få så godt et overblik som muligt over de nye lokaler. Hvis der ikke allerede findes en, så forlang at få en detaljeret plantegning fra udlejeren, med markeringer af stik, lagerplads osv. Sammenlign den nye plantegning med den du forhåbentlig har for den eksisterende arbejdsplads, og undgå mulige konflikter ved at få ledelsens godkendelse af samtlige nye placeringer.

Share.

Leave A Reply